Vs:Nettiyhteyden toimivuus...
Siirry alas Vastaa viestiin
Aihe: Vs:Nettiyhteyden toimivuus...
Ei toimi 9.3.2010 20:22
Meilläkin ollut yhteydet välillä poikki... Välillä toimii ja välillä ei. Ei auta edes tietokoneen uudelleenkäynnistys.

Reply
Pätkii ja usein.. 10.3.2010 0:34
Minullakin meinaa mennä hermo tämän nettiyhteyden kanssa... lähes joka ilta klo 21-00 välillä on poikki ja sitten yhtäkkiä taas palautuu. Olen alkanut epäilemään että kyse on vain meidän talosta, joka on uusi, marraskuussa valmistunut. Asuin ennen noin sadan metrin päässä ja oli sama verkko eikä siellä pätkinyt yhtään..

Reply
Vaatikaa vastauksia ja toimintaa! 10.3.2010 0:35
Mikä ihmeen sälli tätä Arabia-palvelua johtaa, jolta nettiyhtydet ostetaan taloihin?
Ei hoida hommiaan ei vaivaudu vastaamaan mihinkään esitettyihin kysymyksiin yms.
Kyllä nyt taitaa olla jo laajempaa ongelmaa ja vikaa muuallakin kuin 'johdoissa'?

Kaupunki on palvelunkäyttäjänä (osallisena) laajasti mukana, joten onko aika informoida siihen suuntaan vihdoin? Rakennusvalvontavirasto/Rakennusvirasto...? Taitaa olla yhtä saamatonta väkeä sielläkin?!

Rahat takaisin, ei kuitenkaan onnistu, niin selittävät!

Reply
Sama täällä 10.3.2010 6:19
Yhteys pätkii usein, yleensä iltaisin. Ja kyseessä on uusi talo, johon väki muutti sisään tammikuun lopussa.

Reply
kysymys 10.3.2010 9:54
hei, vau!
mä oon yrittänyt kysellä käytävässä naapureilta, et toimiiko ja kaikilla tuntuu toimivan... paitsi mulla .
vihdoikin löytyy muitakin uudesta talosta jolla ei toimi .

jos olette samasta talossakin (pariisinkatu 5/roomankatu 6) niin tehkää pikaisesti vika-ilmoitusta toimintahäiriöistä. mä tein jo omani reilu viikko sitten ja laitoin postia myös arabian palveluun .
saunalahdelta olivat yhteydessä muhun ja katellaan miten homma kehittyy.

muistakaa sanoa vikatikettiä tehdessä taloyhtiön nimi (sopimus on kumpulan kiinteistöt toukopuiston nimissä)
osoitteella ei sopimusta meinaan välttämättä löydy.. ainakaan pariisinkatu 5:llä .

yhteen edelliseen kirjoitukseen palatakseni..
rakennusvalvonnalla ei ole mitään tekemistä näiden nettiyhteyksien kanssa . valvoo ainoastaan rakentamista, että se tehdään ns. oikealla tavalla.
rakennusvirastokaan ei voi näille mitään.
jos jonkun puoleen kääntyisin... niin rakennuttaja olisi ehkä se oikea taho, ATT .

Reply
Hidaskaista 11.3.2010 19:29
Mulla nettiyhteyden saaminen koneen avaamishetkestä nettisivujen aukeamiseen kestää yleensä n. 10 minuuttia ! Onkohan tämä normaali aika tällä asuntoa myytäessä (2005)kovasti mainostetulla 10 megan kiinteällä laajakaistayhteydellä...? Minusta tuntuu,että aiemmin toimi nopeammin ja alkoi kestää pitempään jossain vaiheessa viime vuonna. Välillä toimii päivällä nopeammin, mutta ei aina. Ja joskus tosiaan ei yhteyttä saa lainkaan ennen kuin koneen sulkee ja avaa uudelleen.

Reply
ma 11.3.2010 21:49
En ole huomannut ongelmia nettiyhteyksissä, Arabianrannssa asunut vuodesta 2007 kahdessa eri uudiskohteessa.
Latausnopeudet ovat yleensä noin 1Mt/s - 1.1Mt/s.

Reply
mie 11.3.2010 21:55
oon käyttäny nettiyhteyttä siitä asti kun se lähes 40 erkin ylimääräinen kuukausimaksu poistui ja hyvin on toiminut.

Reply
Linjan avautuminen... 11.3.2010 22:28
Joo samaa ongelmaa, avaaminen linjalle kestää nyt hetkosen aikaa!
Mutta sehän on kyllä kiinni kai myöskin tehdyistä valinnoista ja suojauksista koneelle?
Aineiston paljoudesta jota ohjelmat käy läpi yms.?
Pajon turhaa on kai itsekullakin, jos linjan avautuminen kestää!
Muuten sitten sivut ja valinnat aukee viiveettä, siitä kai tässäkin laajakaistassa on kysymys? )

Reply
Ylläpito 12.3.2010 13:04
Jos kone on niin sanotusti suoraan seinässä kiinni, ei nettiyhteyden avaamisen pitäisi kestää kovin kauaa (ehkä minuutti tai pari korkeintaan, yleensä selvästi vähemmän). Jos välissä on reititin, joka pitää nettiyhteyden päällä, pitäisi avautumisen olla vielä nopeampaa.

Kannattaa kokeilla jollain toisella koneella josko yhteyden kytkeytyminen olisi nopeampaa. Jos ei, niin ottakaa yhteyttä Saunalahteen.

Viimeksi muokattu: 18.03.10 11:07 kasakka.
  Reply
kysymys 18.3.2010 9:08
pääsin eilen illalla vihdonkin kotoa nettiin . ensimmäinen kerta kolmeen viikkoon, kun linja "avautui".

saa nähdä kuinka käy tänään .

maanantaina elisalta soittivat ja kyselivät, että vieläkö mulla on "ongelma päällä" ja kertoi samalla, etä muitakin vikailmoituksia on tullut ko. alueelta (on kuulemma "isompi" ongelma tällä hetkellä).
asia on siis selvityksen alla.

Reply
Alueverkko 18.3.2010 10:45
Kokeilehan muuttaa johtojen paikkaa. Netti voi toimia paremmin toisella pistokkeella ja vaihda johdon paikkaa myös kaapissa.

Kokeilemalla se selviää.

Reply
kysymys 18.3.2010 13:46
ei auttanut johtojen vaihtaminen kaapissa, kaikki "kikka kolmoset" olin kokeillut, jo ennen kun tein vikailmoitusta ko. asiasta.

verkossa oli oikeesti vikaa.. elisalta soittivat tänään ja vika on korjattu eilen .

Reply
On tämä ihmeellistä *palvelua*? 18.3.2010 23:52
Kaikki nämä täällä kerrotut ja taas kerratut vika- ym. ongelmat eivät tunnu LAINKAAN KIINNOSTAVAN ARABIA-PAÖVELUA?
Miten nykyaikana voidaan toimia tällä tavalla ja periaatteella, viesteihin joita sinne 'palveluun' on lähetetty, ei vastata millään muotoa!?
Ei henk. kohtaisesti ei ilmoituksen tai joukkokirjeen ym. muodossa!

Ei tiedustella palvelun toimivuutta, ei mitään kiinnostusta siihen millä resursseilla Arabian lähiverkko toimii uusissa tai jo valmiimmissa taloissa, ja mitä on meneillään tai suunnitteilla yms.!
Vastuu siirretään ikäänkuin vaan 'operattori-palvelun tuottajalle' Elisa-Saunalahdelle.

Mikä ihmeen mies se on, kun ei edes asiakaspalvelun perusteet ole ahllussa?
Samaa ilmeneen eräänkin Laajasalon Isännöinnin ja alihankijoiden 'palvelun' tasossa, joka kaupungin alihankkijana - mutyta kuinka kauan näin voi jatkua?!

Reply
uusi hasolainen 20.3.2010 19:25
Osaako joku neuvoa, miten saan oman sähköpostini toimimaan sähköpostiohjelmassa (Thunderbird, Outlook tms.)? Ongelmana on se, että Saunalahden lähtevän postin palvelin vaatii käyttäjätunnuksen ja salasanan. Tietääkseni minulla ei tällaisia ole. Vai onko nämä kaikilla taloverkon käyttäjillä? Mistä ne saa tietoon? Saako lähtevän postin palvelimen toimimaan jotenkin ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa?

Reply
Toivottavasti apua 20.3.2010 20:28
Saunalahden liittymän mukana ei tule sähköpostipalvelua.

Eli, avaat normaalisti sähköpostiyhteyden, gmail ilmainen, mutta pieni, saunalahti maksaa 20/vuosi eli halpaan hintaan ja sen kautta voit käyttää omaa outlookia.

Reply
G-mies 20.3.2010 21:31
Ei se gmailin postilaatikko aivan pieni ole. Tavaraa mahtuu yli 7 gigatavua. Itse olen onnistunut reilun 3 vuoden käytön aikana täyttämään 6 % kiintiöstäni. Sähköpostin liitteiden kokorajoitus on muistaakseni 10 Mt eli mitään videoita ei postilla tietenkään lähetetä.

Reply
Tää on tätä!Arabia-palvelua?! 20.3.2010 21:42
Uudet asukkaat jne. kyselee alueen lähiverkon omaa sähköpostia avattavaksi yms.?
Näinkään yksinkertainen asia ei tälle alueen 'palveluyhtiölle' tule mieleen että voisi aika ajoin kerrata alueen asukkaille miten alueen oma meil- os. -.-@arabianranta.fi/@saunalahti.fi otetaan käyttöön!
Kyllä se on niin, että sinne kirjaudutaan henkilötiedoin, jos haluaa osoitteekseen edellä kerrotun.
Ottakaahan yhteyttä nyt sinne "palveluun" jos se kerrankin palvelisi?

Reply
uusi hasolainen 20.3.2010 23:31
Minulla on siis jo olemassa muuta kautta hankittu sähköpostilaatikko. Nyt vain tahtoisin lähettää viestejä uudessa kodissani. Tarvitsen siis tiedot lähtevän postin palvelimen asetuksiin (eli ilmeisesti käyttäjätunnuksen ja salasanan).

Reply
Ohjeita 21.3.2010 11:09
Jos sinulla on muualta hankittu sähköposti niin etsi sieltä niitä tietoja miten smtp-palvelin määritellään (lähtevä posti).

arabianranta.com osoitteen saa tilaamalla, ks. http://www.arabianranta.fi/asuminen/alueverkko/alueverkon_lisapalvelut/

Reply
Siirry ylös Vastaa viestiin